Manusia selalu alpa :)

Assalamualaikum readers :) How are you today ? Hihiih hari nie inda punye post pasal manusia yang sering alpa :) Okay enjoy baby .

Kite sebagai manusia selalu lupa yang kita hidup di dunia nih hanya sementara ? Kan ? Yah hampir semua manusia di muka bumi ini sama . Inda pon kadang kadang macam tuh . Tuh lah sifat manusia . Kadang kadang kalau kita dah enjoy sangat hangout dengan kawan kawan solat pon kita tinggal . Solat . Orang Islam tahu solat itu adalah tiang agama . Kalau kita tak solat maknanya kita meruntuhkan tiang agama kita . Macam rumah jugak . Tanpa tiang rumah tuh akan runtuh :) . Kita akan rasa insaf dan sedar diri ketika Allah menunjukkan kuasaNya . Contoh tsunami , gempa bumi atau benda benda pelik berlaku . Masa macam tuh kita baru sedar . Betul tak ? Mungkin ada yang akan cakap ye mungkin ada yang cakap tidak . Inda will say yes :) . Ada yang jarang solat mesti akan solat . Memang betul betul insaf lah orang kata kann . Tapi kalau iman tak kuad niat tak ikhlas benda tuh akan jadi sekelip mata ea . Kita akan buat macam tuh dalam masa beberapa minggu jea . Believe me . Ituhlah manusia .

Kadangkadang orang tak akan sedar langsung . Inda pasti ada lagi zaman sekarang orang yang tidak pernah solat langsung . Walaupun dia tahu cara cara untuk menunaikan solat tapi dia tak melakukannya . If ada orang yang macam nih tengah baca sedar lah dari sekarang sebelum terlambat . Mungkin ada antara keluarga awak yang tak solat tapi awak ada hak untuk menegur . Biarlah sama sama masuk syurga jangan sama sama masuk neraka . Nauuzubillah . InsyaAllah kita terhindar dari perkara sebegitu . Amin . Kalau ada orang cakap parents aku pun tak solat buat ape aku nak solat . Apa salahnya kalau awak menegur ibu bapa awak kan ? Menegur itu tidak salah . Tegurlah dengan cara yang baik . Mungkin sebelum awak tegur tuh awak kena buat dulu depan dieorang . Ataupun ajak solat berjemaah :) .

Janganlah takut untuk menegur ke arah kebaikan . Beranikanlah diri . Solat itu merupakan salah satu rukun islam untuk orang Islam . Jika awak mengaku awak seorang Islam , Hijrahkanlah diri anda ke arah kebaikan :) .Sebelum terlambat dan anda akan menyesal . Minta ampun kepada Allah atas segala dosa yang telah kita buat selama hidup di muka bumi ini . Allah sentiasa mendengar doa hamba hambaNya . Allah sayang akan hambaNya . Bertaubatlah . Pintu taubat sentiasa terbuka . Semoga Allah mengampunkan dosa dosa seluruh muslimin dan muslimat di muka bumi ini . Amin .

#Mesti ada orang fikir inda bajet alim and blablabal . Sory tak ada niat nak tunjuk alim . Indah just nak share dekat korang je . Kalau taksuka post ni takpelah . Tak kesah .
Be yourself baby.Thanks for reading ^^v