Indahnya Islam itu kerana ..

Assalamualaikum today im going to post about Islam . ecehhhh :p hehe k . okay harini indah nak citooo indahnya Islam . Baca lah :)

1. Umat Islam mempunyai satu tuhan yang Maha Besar dan Maha Agung yakni Allah S.W.T .
2. Umat Islam mempunyai Rukun Iman dan Rukun Islam.
3. Umat Islam mempunyai kitab suci yang diguna sehingga hari ini iaitu Al-Quran
4. Umat Islam mempunyai 25 rasul dan dan 10 malaikat yang wajib kita tahu.
5. Umat Islam mempunyai Nabi yang tercinta iaitu Nabi Muhammad
6. Umat Islam mengerjakan solat wajib 5waktu iaitu subuh, zuhur, asar, maghrib dan isyak.
7. Islam itu adalah agama yang suci, tidak suka akan pergaduhan, dan selamat.
8. Perempuan digalakkan menutup aurat kerana Islam sangat menghargai perempuan dan ingin menjaganya
9. Seluruh umat Islam di seluruh dunia itu adalah bersaudara
10. Kehidupan umat Islam insyaAllah tenang hatinya

Hehe ini adalah beberapa keindahan islam yang indah boleh kongsikan dekat korang :) . Sekarang indah nak terangkan lah serba sedikit pasal benda2 yang dekat atas nih.

1- Perempuan diwajibkan menutup aurat kerana perempuan insan yang istimewa. perempuan perlu menjaga maruah dirinya serta keluarganya. menutup aurat boleh menjaga kita daripada maksiat insyaAllah. jika pemakaian hijab adalah betol.

2-  http://www.youtube.com/watch?v=mrcoYTGCXvc&feature=related ini merupakan 99 nama Allah.

3- Islam itu bukan agama yang suka pergaduhan dan kekerasan. cuma ada sesetengah umat Islam yang kurang adab yang berbuat begitu.

Mari menadah tangan berdoa kepada Allah
*Bismillahirahmanirrahim, Ya Allah ampunilah dosa2 kami. dosa kedua ibu bapa kami. dosa guru2 kami. rakan2 kami serta muslimin dan muslimat. Ya Allah bimbinglah hati kami, iman kami ke jalan lurus Mu, Terangilah hati kami dengan rahmat dan cahaya dari Mu. Ingatkan kami apa yang kami lupa tentang Mu Ya Allah. Jauhilah kami dari sifat2 yang tidak Kau redhai. Ya Allah, bantulah kami untuk menjadi anak2 yang soleh dan solehah. Bantulah kami untuk menjadi hambaMu yang sentiasa mengingati Mu. Bantulah kami untuk menjadi orang2 yang sabar menghadapi ujian Mu dan segala cabaran. Ya Allah jauhilah kami dari kesesatan. Jauhilah kami dari maksiat. Jauhilah dari fitnah. Ya Allah sesungguhnya kami ini hamba2 Mu yang kerdil dan tidak mempunyai kuasa seperti Mu. Kabulkan permintaan kami ini Ya Allah. Kepada Mu hamba memohon dan meminta. Amin~
Be yourself baby.Thanks for reading ^^v